Milovické dominanty

 

Nové byty
Kompenzace
Podpora původních Milovic

 

Kulturní dům

 

Kostel sv. Kateřiny

 

Zeleň
Pracovní místa
Tělocvična

Vlak Milovice

 

Mladá

 

Kontakt

Základní organizace Komunistické strany Čech a Moravy v Milovicích 

Předseda organizace:
Miroslav Červinka st.

 

předseda zo ksčm miroslav červinka

Kontaktní mail:
mirek.cervinka@seznam.cz

Členové výboru ZO KSČM:

Jaroslav Stradiot - místopředseda

Zdeněk Milata - jednatel

Josef Hlaváček - pokladník

Luboš Kratochvíl

 

Zastoupení ve výborech města:

Finanční výbor:

Kontrolní výbor:

Zastoupení v komisích města:

Komise výstavby a dopravy: Miroslav Červinka st.

Občanské komise:

Benátecká Vrutice: Zdeněk Milata

Boží Dar:

 

icon komunistická strana čech a moravy
icon komunistická strana čech a moravy

KSČM MILOVICEKSČM Milovice

KSČM Milovice

Jsme proti zhodnocování pozemků cizích spekulantů

Jsme proti zhodnocování pozemků cizích spekulantů (2.3.2012) K územnímu plánu se v Milovicích bohužel diskutuje málo. Jako zastupitel KSČM musím na rovinu uvést, že jsem zásadně proti nesystémovému prodlužování Milovic jihovýchodním směrem, ještě k tomu ve prospěch jednoho spekulanta, který už stát a tím nás všechny obral o řadu miliónů korun.

Jak sám uvádí, ve vyjádření pro tisk, "umožnit mu to měli hloupí státní úředníci". Já osobně nechci být za hlupáka a proto plně reprezentuji názor členů KSČM v Milovicích a odmítám navržené změny, měnící soukromá pole ve stavební pozemky. Jsme rádi, že odpor vyjadřují i představitelé občanských sdružení a dalších organizací působících v Milovicích, například Miroslav Černohlávek, starosta Dobrovolných hasičů města Milovic.

Proč město nezhodnocuje vlastní pozemky a nenavrhlo přehodnocení svých pozemků na pozemky stavební? To jsme na tom tak dobře, že nemusíme dobře hospodařit ve prospěch občanů? Kompletní přehled připomínek je umístěn níže v článku. Dají se shrnout následovně: vyjasnit v ÚP jaké letiště by tady mělo být, zabránit nesystémovému roztahování intravilánu města, zvýšení role nerušící infrastruktury města, zachování zahrádek za betonárkou a další věci potřebné pro klidný rozvoj našeho města.

Dalším problémem je, že je návrh zadání územního plánu příliš obecný a pod mnohým se může schovávat kde co.

 

Mgr. Zdeněk Milata, zastupitel města Milovice za KSČM (tiskové prohlášení)

 

Podané připomínky k zadání ÚP Milovic:

 

Připomínky k návrhu Zadání územního plánu Milovic (dále jen ZÚPM)

Podává: Mgr. Zdeněk Milata, Průběžná 607, Milovice-Mladá, 289 24.

Připomínky:
1)      Nedostatečné zveřejnění návrhu ZÚPM – zveřejněn na internetu, stránkách města, Úřední desce pouze text a mapa s navrhovanými změnami bez informací, čeho se která změna týká. Žádám nové zveřejnění Zadání včetně popisu k mapové příloze na Úřední desce města v zákonné lhůtě, tak aby se s tímto mohli všichni občané seznámit. Žádám tímto rovný přístup k informacím pro občany.
 

Odůvodnění: Ano bylo v pokynech pro zpracování zadání ÚP, že si mohou občané prostudovat plánek změn tak, aby se mohli podívat na konkrétní obsah jednotlivých změn. Tato možnost byla však pro většinu občanů z hlediska časového a pracovního velice obtížně zajistitelná. Současně byl přímý požadavek na zasedání Zastupitelstva města, aby tyto body byly podrobně uvedeny na Úřední desce na internetu, což bylo přislíbeno, ale nesplněno.

 

2)      s. 7, bod 3.4 Hrozby vyhodnocení udržitelného území doplnit bod f) Hrozba vzniku zdroje nadměrného hluku v případě realizace velkého dopravního a nákladového cargo letiště
 

Odůvodnění: Předpokládám, že z hlediska nebezpečí vzniku nadměrného zdroje hluku v případě velkého dopravního a nákladového letiště bude uvažována varianta, která bude řešit provoz letiště maximálně pro sportovní a podnikatelské účely a pro cestující, dle mého názoru v rozsahu pro určité typy letadel s kapacitou na úrovni letiště jako je například v Karlových Varech nebo Pardubicích, případně jako demontáže či opravny letadel. Stanovit varianty kapacit provozu letiště k rozhodnutí. (viz. Následující připomínky vztahující se k této věci)

 

3)      V návrhu zadání (s. 5 2.4 Požadavky vyplývající ze širších územních vztahů) chybí body ve vytváření podmínek pro zlepšení spolupráce s městem Lysá nad Labem. Zejména v oblasti řešení dopravní infrastruktury a v oblasti výstavby občanské vybavenosti, která by doplňovala stávající občanskou vybavenost obou měst.
4)      V zadání uvést při první zmínce k názvu „Všejanské spojky“ v závorce: (označovanou též jako „Vlkavskou spojku“)
 

Odůvodnění: Pojem Vlkavská spojka je užíván v řadě dokumentů a studií, jde o technickou věc. Název Všejanská spojka ať už oficiální či zvykový nese i jedna z lesních cest.

 

5)      s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad a) bydlení bod 1. Nahradit stávající text následujícím způsobem: Nalézat vhodné plochy pro bydlení jak v rodinných a řadových rodinných domech, tak i v bytových domech s přihlédnutím k urbanistické vhodnosti využití daného území včetně odpovídající občanské vybavenosti.
6)      s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad a) bydlení změnit text bodu 3. Stanovit požadavky další zástavby ve stávajících obytných zónách území dle vhodné urbanistické klasifikace.
 

Odůvodnění: Vyloučit zástavbu rodinnými domy v prostoru bytových domů

 

7)      s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad a) bydlení bod 4. Doplnit: vymezit bydlení v tomto směru po linii stanoveného jižního obchvatu města (přeložení silnice II/332).

 

Odůvodněni:  Reakce na body 22 a 11 v podkladové mapě k návrhu Zadání ÚP.

 

8)      s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad a) bydlení bod 4a. (případně doplnit nový bod 5. a další přečíslovat) – prověřit možnost rozvoje bydlení na všech pozemcích, které jsou ve vlastnictví města, zejména severně od dnešní Ostravské ulice
9)      s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad a) bydlení bod 5. vymezit maximální hlukové a dopravní zatížení letiště s ohledem k plochám pro bydlení
10)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad a)bydlení Doplnit bod 7. Veškerá další výstavba by měla být realizována pouze za předpokladu, že budou naplněny stávající dosud vystavěné kapacity bytového fondu nejméně na 80 %.
11)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad b) rekreaci a sport doplnit bod 5. o větu: Zvážit umístění dalších rozhleden s výhledem na kostel od severu (vrch Na Skále, 235 m, tento by současně mohl sloužit jako naváděcí maják pro letiště) a s výhledem na Boží Dar v trase červené turistické trasy KČT umístěné na temeni severozápadně od plochy letiště (vyvýšenina zvaná Kateřina)
12)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad b) rekreaci a sport bod 7. doplnit o: včetně odpovídajícího prostoru pro příjezdové komunikace, parkoviště a další zázemí.
13)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad b) rekreaci a sport bod 7. Prověřit možnost umístění fotbalového stadionu v prostoru Hakenova stadionu.
14)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad b) rekreaci a sport doplnit bod 9. Umístit v řešeném území normovaný stadion pro lehkoatletické disciplíny.
15)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad b) rekreaci a sport doplnit bod 10. Zvážit umístění zázemí, dopravní infrastruktury a sportovišť pro pořádání mezinárodních Letních olympijských her v lokalitě Boží Dar jako podmínky pro celkovou revitalizaci tohoto území a vybudování veřejně prospěšných staveb na území města a celkovém rozvoji slabší ekonomické lokality Milovic.
16)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad c) výrobu, služby a podnikatelské aktivity zařadit nový bod 3. Stanovit územní podmínky pro výrobu, výrobní služby a další podnikatelské aktivity v dosahu budoucí trati Milovice – Čachovice a mimo pojezdovou dráhu letiště Boží Dar v této lokalitě.
17)   s. 9 5.1 Urbanistická koncepce ad d) zahrádkářské kolonie zařadit nový bod 2. Zvážit posunutí východního obchvatu města za současné umístění zahrádkářské kolonie za betonárkou tak, aby co nejméně či vůbec nezasahoval do prostoru zahrádek zde umístěných.
18)   s. 10 v odstavci 6.1 Veřejná prostranství doplnit bod b) Stanovit využití Hakenova stadionu jako veřejného prostranství, stanovit roli tohoto prostoru pro život města jako centra pro kulturní a jiné aktivity. V případě nemožnosti tohoto využití stávající plochy stanovit stejný prostor pro stejný typ využití území ve stejném rozsahu a ve stejné vzdálenosti v rámci širšího centra města (pořádání koncertů, dětských dnů, setkání mládeže, soutěží hasičů apod.).
19)   s. 10 v odstavci 6.2 Veřejné vybavení doplnit nový bod písm. l) Vymezení občanské vybavenosti koordinovat v územní spolupráci s Lysou nad Labem a dalšími okolními řešenými územími (např. obce Straky, Stratov, Lipník, Všejany, Jiřice, Zbožíčko a města Benátky nad Jizerou) dle požadavků vyplývajících ze širších územních vztahů dle ZÚR SČK. (návaznost na bod 3) mých připomínek)
20)   s. 10 6.3 Dopravní infrastruktura ad a) Pěší a cyklistická doprava doplnit bod 2. Zpracovat generel cyklostezek a cyklopruhů
21)   s. 10 6.3 Dopravní infrastruktura ad c) Železniční doprava doplnit bod 3. Vymezit umístění zastávky Milovice - Boží Dar a související zázemí (např. P+R apod.), včetně umožnění využití zastávky pro dopravu cestujících pro letiště (např. zvláštní kolej či jiné umístění perónu na zastávce pro cestující z a na letiště)
22)   s. 10 6.3 Dopravní infrastruktura ad c) Železniční doprava doplnit bod 4. Zvážit využití železnice pro podnikatelské a výrobní záměry v lokalitě Boží Dar a pro provoz letiště (odvoz a návoz nákladu a cestujících, dovoz paliva pro letadla apod.) – umístění vlečky, výhybek a rozvětvení trati
23)   s. 11 6.3 Dopravní infrastruktura ad d) Silniční doprava doplnit bod 9. Zajistit alespoň dvě kapacitní komunikační spojení Milovic, Mladé a k okrajovým částem skrz centrum či jeho širší část k zajištění nepředvídaných překážek v silniční dopravě.
24)   s. 11 6.3 Dopravní infrastruktura ad d) Silniční doprava doplnit bod 10 zajistit spojení centra Milovic a obce Jiřice, resp. Ruské cesty navrácením do silniční sítě Jiřické cesty
25)   s. 11 6.3 Dopravní infrastruktura ad e) Statická doprava bod 1. Doplnit: zajistit potřebné množství bezplatných veřejných parkovacích kapacit zejména ve stávající obydlené části Mladé
26)   s. 11 6.3 Dopravní infrastruktura ad f) Letecká doprava doplnit nový bod 2. Stanovit maximální kapacitní rozsah možné letecké dopravy v územní dokumentaci a to jak civilní tak nákladní (počet cestujících, množství nákladu a typ letadel) zejména s ohledem na zatížení hlukem a požadavky na dopravu z takovéhoto zdroje vyplývající. Viz. Bod 2) mých připomínek.
27)   s. 12 7.2 Kulturní a civilizační hodnoty doplnit bod g) tzv. Jiřickou cestu obnovit dlažbou z žulových kostek před asfaltovými a jinými záplatami a živičným povrchem
28)   s. 12 7.2 Kulturní a civilizační hodnoty doplnit nový bod h) zvážit znovuzřízení památníku druhé světové války, který již zde byl umístěn a ročně jej navštívilo cca 0,5 mil. návštěvníků tzv. Dioramy – bitvy o Dukelský průsmyk, nebo jiný vztahující se k jiné události během této dějinné epochy jako turistického bodu zájmu pro návštěvníky i rezidenty města. Zvážit možnost vytvoření nového památníku na pobyt vojsk v Milovicích. Za tímto účelem vytipovat vhodný objekt, například podzemní velitelské stanoviště s možností restaurování do původní podoby a vytvoření základu turistického naučného okruhu.
29)   s. 12 kapitola 8. POŽADAVKY NA VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÉ STAVBY, VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÁ OPATŘENÍ A ASANACE, doplnit bod c) určit, které z těchto staveb budou ve spolupráci s okolními územími a především Lysou nad Labem a které jsou nezbytné pro umístění v Milovicích (viz. Bod 3) mých připomínek)
30)   s. 12 9.1 Požadavky na ochranu veřejného zdraví doplnit bod a) Stanovit maximální zatížení letiště (počet cestujících, odbavených letadel a množství nákladu) a z toho vyplývající negativní účinky dopravy a hluku jako maximální limit pro využitelnost řešeného území pro leteckou dopravu. (viz. Bod 2) mých připomínek)
31)   s. 13 kapitola 10. POŽADAVKY A POKYNY PRO ŘEŠENÍ HLAVNÍCH STŘETŮ ZÁJMŮ A PROBLÉMŮ V ÚZEMÍ doplnit bod a) vycházet ze stanovení maximální možné kapacity letiště v řešeném území, která nebude překročena (viz. Bod 2) mých připomínek)
32)   s. 13 kapitola 11. POŽADAVKY NA VYMEZENÍ ZASTAVITELNÝCH PLOCH A PLOCH PŘESTAVBY S OHLEDEM NA OBNOVU A ROZVOJ SÍDELNÍ STRUKTURY A POLOHU MĚSTA V ROZVOJOVÉ OBLASTI NEBO ROZVOJOVÉ OSE doplnit bod c) za větu „…, postiženého dlouhodobou existencí vojenského prostoru a pobytem sovětských vojsk“ o text „a nezvládnutou transformací od roku 1995 bývalého vojenského prostoru“, a dále pokračovat „, ve kterém je třeba vytvářet…)
33)   s. 13 kapitola 11. POŽADAVKY NA VYMEZENÍ ZASTAVITELNÝCH PLOCH A PLOCH PŘESTAVBY S OHLEDEM NA OBNOVU A ROZVOJ SÍDELNÍ STRUKTURY A POLOHU MĚSTA V ROZVOJOVÉ OBLASTI NEBO ROZVOJOVÉ OSE doplnit bod d) za „…pobytem sovětských vojsk“ doplnit „a nezvládnutou transformací“ a pokračovat dále v původním znění: „, z existence strategické zóny Strategické zóny…“
34)   s. 14 kapitola 12. POŽADAVKY NA VYMEZENÍ PLOCH A KORIDORŮ, VE KTERÝCH BUDE ULOŽENO PROVĚŘENÍ ZMĚN JEJICH VYUŽITÍ ÚZEMNÍ STUDIÍ v bodu 4. doplnit: Stanovit maximální možné využití letiště zejména s ohledem na stabilizaci a jistotu územní dokumentace, případně vytvořit varianty ke schválení. V návaznosti na bod 2) mých připomínek.
35)   s. 14 kapitola 13. POŽADAVKY NA VYMEZENÍ PLOCH A KORIDORŮ, PRO KTERÉ BUDOU PODMÍNKY PRO ROZHODOVÁNÍ O ZMĚNÁCH JEJICH VYUŽITÍ STANOVENY REGULAČNÍM PLÁNEM v bodě b) doplnit bod 5. Prostor pro novou obytnou zástavbu navrhovat pouze po hranici navrhovaných obchvatů města (jižním a východním směrem) a po předpokládaný provoz letiště (severním směrem od ulice Ostravská)
36)   s. 14 kapitola 14. POŽADAVKY NA VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚZEMNÍHO PLÁNU NA UDRŽITELNÝ ROZVOJ ÚZEMÍ doplnit bod 1. Vyhodnotit vliv možného provozu letiště na Milovice a pro okolní území zpracováním studie vlivu na udržitelný rozvoj území.
37)   s. 14 kapitola 15. POŽADAVEK NA ZPRACOVÁNÍ KONCEPTU, VČETNĚ POŽADAVKŮ NA ZPRACOVÁNÍ VARIANT doplnit bod 1. Zpracovat koncept a varianty využití území zejména pro stanovení limitů pro provoz letiště v územně plánovací dokumentaci.
38)   Obecné připomínky:
-          Pro definitivní dopracování ÚP je třeba v předstihu vypracovat dopravní generel, energetický generel, generel umístění cyklotras, geodetický průzkum lokalit pro výstavbu a lokalit zahrnutý územním plánem pro dopravní a jinou infrastrukturu.
-          Prověřit možnost těžby štěrkopísku a písku pro potřeby stavebního ruchu v Milovicích dle historických zkušeností.
-          Z důvodu a předpokládaného dalšího rozvoje Milovic vyhodnotit další možné způsoby likvidace a ukládání komunálních a průmyslových odpadů.
V Milovicích dne 27. února 2012.
                                                  Mgr. Zdeněk Milata
autor: -red-
zdroj: Zdeněk Milata, zastupitel města Milovice
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena